Jaarstukken 2019

Dienstverlening en Besturen

Goede dienstverlening voor inwoners en ondernemers

Overige indicatoren

Laatste meting

Waarde

Waarde 2018

Meeteenheid

Bron

01 - Tevredenheid algehele dienstverlening

2019

6,50

6,63

Rapportcijfer

Burgerpeiling Waarstaatjegemeente.nl

Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de dienstverlening van de gemeente.

Hoewel we met dit cijfer nog steeds rond het landelijk gemiddelde scoren is dit lager dan verwacht. Waarschijnlijk is de bestuurlijke onrust van het afgelopen jaar hier de oorzaak voor. Deze indicator meet meer het imago van de gemeente dan de kwaliteit van onze dienstverlening. We willen voor de begroting 2021 met passendere indicatoren komen.

02 - Tevredenheid digitale dienstverlening

2019

6,70

6,83

Rapportcijfer

Burgerpeiling Waarstaatjegemeente.nl

Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente.

Hoewel we met dit cijfer nog steeds rond het landelijk gemiddelde scoren is dit lager dan verwacht. Waarschijnlijk is de bestuurlijke onrust van het afgelopen jaar hier de oorzaak voor. Deze indicator meet meer het imago van de gemeente dan de kwaliteit van onze dienstverlening. We willen voor de begroting 2021 met passendere indicatoren komen.

03 - Communicatie en voorlichting

2019

6,50

6,67

rapportcijfer

Burgerpeiling Waarstaatjegemeente.nl

Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoner geven voor de communicatie en voorlichting van de gemeente.

Hoewel we met dit cijfer nog steeds rond het landelijk gemiddelde scoren is dit lager dan verwacht. Waarschijnlijk is de bestuurlijke onrust van het afgelopen jaar hier de oorzaak voor. Deze indicator meet meer het imago van de gemeente dan de kwaliteit van onze dienstverlening. We willen voor de begroting 2021 met passendere indicatoren komen.